Kocieuszy | wegański styl życia: Czego udało mi się dowiedzieć na temat wegańskości kosmetyków Farmona

Czego udało mi się dowiedzieć na temat wegańskości kosmetyków Farmona

19:36

[update 14/12/09] 

Farmona jest w trakcie rejestracji swoich produktów na rynku chińskim. Tym samym traci u mnie miano firmy wolnej od testów na zwierzętach.




W odpowiedzi na mojego maila z pytaniem o składy kosmetyków Farmona dowiedziałam się, że w niektórych z nich znajdują się składniki odzwierzęce, nie istnieje jednak lista kosmetyków wegańskich tej firmy. Sprecyzowałam więc moje pytanie do kilku serii, które najbardziej mnie interesują.
Były to:
  • Radical (linia z wyciągiem skrzypu polnego
  • Jantar
  • Herbal Care 
  • Dermacos Anti-Spot
Pozwolę sobie wkleić odpowiedź, którą otrzymałam:

"Składy poniższch produktów zostały sprawdzone i nie ma w nich surowców pochodzenia zwierzęcego:

RAD1001 RADICAL Szampon wzmacniający 330ml
RAD1006 Radical Mgiełka wzmacniająca do włosów
RAD0003 KURACJA PRZECIW WYPADANIU WŁOSÓW RADICAL (ampułki)
JAN0001 Jantar Szampon z bursztynem 300ml
JAN0002 Jantar Odżywka z bursztynem, stymulująca i wzmacniająca / butelka szklana 100ml
JAN0004 Jantar Mgiełka do włosów nawilżająco-ochronna 200ml
HER1001 Herbal Care - Szampon Rumiankowy 300ml, 330ml
HER1003 Herbal Care - Szampon Brzozowy 300ml, 330ml
HER0004=HER1004 Herbal Care - Szampon Skrzyp Polny 300ml, 330ml
HER1007 HERBAL CARE Szampon ŁOPIANOWY 300ml, 330ml
SPO0003 Anti-Spot Serum punktowe rozjaśniające plamy i przebarwienia
SPO0004 Anti-Spot Krem do rąk aktywnie wybielający plamy i przebarwienia SPF 10


Jeśli chodzi o pozostałe kosmetyki z serii Dermacos Anti spot to zawierają wosk pszczeli.
Inne Szampony z uwagi na formulacje nie zawierają lanoliny czy wosku pszczelego, ponieważ takich surowców nie daje się do produktów płynnych, natomiast mogą zawierać inne produktu pochodzenia odzwierzęcego np. kolagen pochodzenia morskiego, jedwab."


Wspominałam już, że najbardziej cieszę się z mgiełki Radical. W najbliższym czasie zamierzam też wypróbować kosmetyki Jantar, o których słyszałam sporo dobrego.


Nie wiem jak wygląda sytuacja pozostałych kosmetyków Farmony, ale jeśli wpadnie mi w oko jakiś inny kosmetyk tej firmy, nie omieszkam zapytać o jego wegańskość, do czego i was zachęcam. :)

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Akurat dzisiaj kupiłam szampon z Farmony, a tak się bałam, że będzie z nim "coś nie tak". Aż mi ulżyło ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jak? Są w Chinach czy moze się wycofali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) również jestem bardzo ciekawa jak to jest z tą farmoną... :( Czy w końcu weszli do Chin czy nie :( na ich stronie internetowej jest informacja o tym, że sprzedają swoje produkty w Hong Kongu, napisałam do nich maila- odpisali, że nie prowadzą sprzedaży w Chinach... Co o tym sądzicie?

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.