Kocieuszy | wegański styl życia: Czy Bielenda testuje na zwierzętach?

Czy Bielenda testuje na zwierzętach?

17:21

Ostatnio staram się sprawdzić pod kątem testów jak najwięcej firm kosmetycznych, którym do tej pory ufałam. Sporo z nich odpowiada na pytania zgodnie z moimi oczekiwaniami, czasami okazuje się, że jakaś firma nie sprawdza swoich dostawców, ale często też po prostu nie otrzymuję od firm żadnej informacji zwrotnej. I wtedy zapala mi się czerwona lampka ostrzegawcza. Podobnie było z Bielendą.

Najpierw na fejsbuku zostałam odesłana do działu technologii. Maile, które próbowałam tam wysłać ciągle do mnie wracały, następnym krokiem była więc wiadomość do głównego technologa Bielendy, na której odpowiedź jeszcze się nie doczekalam. W międzyczasie oczywiście wysyłałam też maile do BOKu, z takim samym skutkiem. Ale w związku z tym, co przeczytalam niedawno na wizażu, wcale się Bielendzie nie dziwię.



Jak widać, firma na pytanie o eksport swoich kosmetyków na rynek chiński odpowiedziała wymijająco, a raczej w ogóle na nie nie odpowiedziała. Możemy stąd wywnioskować, że Bielenda albo już w Chinach jest, albo intensywnie się do podboju Chin przygotowuje. Nie wiem co myśleć o informacji o Chinach zawartej w tej broszurce, czy są to naprawdę Chiny kontynentalne, czy komuś chodziło o Hongkong (w którym testy importowanych kosmetyków na zwierzętach nie są wymagane, i gdzie polskie nietestujące marki są obecne od lat). Nie wiem i chyba się nie dowiem, dlatego dopóki nie otrzymam jakiejś odpowiedzi od Bielendy, umieszczę tę firmę na liście niepewnej.



PS. Co do listy jeszcze, postanowiłam, że będę się tam skupiać tylko na kosmetykach, więc usunęłam z niej koncerny typowo spożywcze. Usunęłam też PZ Cussons, bo po głębszym przemyśleniu sprawy doszłam do wniosku, że nie mam żadnych dowodów na to, że testują. Jeśli Wy jakieś macie, dajcie znać :)


You Might Also Like

15 komentarze

  1. Wiesz może czy tołpa testuje? Na ich stronie jest informacja, że nie, ale ktoś gdzieś mi napisał, że testują. Szukam jak najbardziej wiarygodnego źródła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też jestem ciekawa, jak wygląda sytuacja z Tołpą

      Usuń
    2. Tołpa produkuje leki, które niewątpliwie są testowane.

      Usuń
    3. Tołpa należy do Torf Corporation, który zajmuje się produkcją leków (i je testuje). Kosmetyki są podobno nietestowane. Sprawa do indywidualnego rozważenia, ja Tołpę skasowałam z mojej czerwonej listy, bo postanowiłam skupiać się jedynie na kosmetykach, co nie znaczy, że Tołpy używam.

      Usuń
  2. https://shanghai.trade.gov.pl/zh/kosmetykifarmacja/article/detail,14414,Bielenda_Natural_Cosmetics_
    Wydaje mi się, że ta strona jak najbardziej sugeruje, że Bielenda sprzedaje w Chinach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta strona mówi, że Bielenda szuka dystrybutora.

      Usuń
  3. Przed chwilą przeczytałam parę Twoich wpisów. Czy możliwe jest, że Bielenda nie testuje? W którymś wpisie podałaś, że Chiny już nie wymagają testów na zwierzętach, więc jak to jest? Bo bardzo lubię kosmetyki tej firmy.
    Pozdrawiam ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nigdzie nie napisałam, że Chiny już nie wymagają testów. Przede wszystkim jest możliwe, że Bielenda wcale nie jest obecna w Chinach, ale nie mogę tego ustalić, bo nie odpisują na moje maile.

      Usuń
    2. https://shanghai.trade.gov.pl/zh/kosmetykifarmacja/article/detail,14414,Bielenda_Natural_Cosmetics_

      Usuń
    3. No i? Ktoś już to wklejał wyżej. Według tej strony Bielenda szuka dystrybutora w Chinach, nie oznacza to od razu, że takiego znalazła.

      Usuń
  4. Bielenda miała targi w Hong Kongu, to co prawda Chiny, ale w Hong Kongu jest odrębne prawo i eksport kosmetyków do Hong Kongu nie wymaga przeprowadzania testów na zwierzętach. Prawdopodobne więc, że eksport będzie na Hong Kong. A póki co, Bielenda jest już w Tajwanie.
    https://www.facebook.com/bielenda.tw?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś/eś w ogóle wpis?
      "Nie wiem co myśleć o informacji o Chinach zawartej w tej broszurce, czy są to naprawdę Chiny kontynentalne, czy komuś chodziło o Hongkong (w którym testy importowanych kosmetyków na zwierzętach nie są wymagane, i gdzie polskie nietestujące marki są obecne od lat)."
      Poza tym Bielenda nie odpisuje na moje maile, co już nie pozwala mi uznać jej za firmę zieloną. No i szuka dystrybutora na rynek chiński, co było wspomniane w komentarzach wyżej.

      Usuń
  5. https://prezi.com/ivgyhpcfdvox/kampania-promocyjna-kosmetykow-naturalnych-bielenda-w-chinac/

    Takie znalazłam. Raczej nic od nich nie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy Paese testuje na zwierzętach? Mam duży problem ze znalezieniem odżywki do paznokci :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy Paese testuje na zwierzętach? Mam duży problem ze znalezieniem odżywki do paznokci :/

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.