Kocieuszy | wegański styl życia: Co jedzą weganie?

Co jedzą weganie?

18:18

... czyli kilka(naście) przypadkowych wegańskich posiłków i przekąsek, które sobie serwowałam w ciągu ostatnich tygodni. 




Nigdy nie kryłam się z tym, że nie lubię marnować czasu w kuchni i jem zazwyczaj prosto i nieskomplikowanie, dlatego wątpię, żebym zainspirowała kogoś do kulinarnych eksperymentów. Ale myślę, że warto wiedzieć, że będąc weganinem nie trzeba wcale spędzać całego wolnego czasu przy garnkach. Z tego powodu narodził się pomysł na może nawet serię wpisów z moimi posiłkami (nie jest to wcale taki nowy pomysł, bo już w zeszłym roku chwaliłam się tym, co jem na diecie raw till 4). Na raw till 4 już od dawna nie jestem, nie wiem nawet czy jestem jeszcze na wysokowęglowodanowym weganizmie, gdyż mój organizm zaczął się ostatnio domagać większej ilości białka i tłuszczu. Obecnie staram się jeść intuicyjnie i nie odmawiać sobie warzyw strączkowych i nasion, pestek czy orzechów.


Warzywa z ryżem, kaszą albo makaronem jem od jakiegoś czasu codziennie.
 
Makaron z sosem pomidorowym

I pankejki w wersji wytrawnej - z tym samym sosem
 
Pierogi z truskawkami zrobione przez moją mamę
 
Gulasz sojowy (Orico) z pieczarkami, czyli danie, które przygotował mój tato (wydaje mi się, że moi rodzice już pogodzili się z moim weganizmem).
 
Tofucznica
 
Zdrowe beztłuszczowe frytki z piekarnika
 
Owsianka, czyli moje ulubione śniadanie
 
Jem zdecydowanie mniej owoców niż kiedyś, a jeśli już jem, to częściej te lżejsze i sezonowe.
 
Niestety mój blender wyzionął ducha, więc ochotę na smufisy muszę zaspokajać w ten sposób.


A żeby nie było, że jem zbyt zdrowo, to dla równowagi:


Szarlotka z Karmy

 Najpyszniejsze wegańskie batony, o których pisałam już tutaj

Wegański cebularz
 
Wegańska biała czekolada, jedna z lepszych jakie jadłam
 
Czekoladowe Oreo

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Podasz przepis na frytki ? Tak na jedną porcję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokroić ziemniaki w słupki, obtoczyć w przyprawach (u mnie zioła prowansalskie i wędzona papryka) i piec rozłożone obok siebie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

      Usuń
    2. A w jakiej temperaturze? I ile tak mniej wiecej ziemniaków na porcje?

      Usuń
    3. Nie znam dokładnej temperatury, ale chyba standardowo, coś około 180 stopni. Ja piekę tyle ziemniaków, ile zmieści mi się na blaszce, z tym, że trzeba je rozkładać pojedynczo, inaczej nigdy nie chcą mi się dopiec.

      Usuń
  2. gdzie można kupić tą białą czekoladę ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką wegańską białą czekoladę bym spróbowała! :D
    Podoba mi się to co jesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można prosić przepis na to danie, które robił Twój tata? Zakochałam się. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że przepis był umieszczony na opakowaniu tych sojowych kawałków Orico, ale jeszcze dopytam taty jak pojawię się w domu :)

      Usuń
  5. Muszę w końcu złapać czekoladowe oreo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Szacun dla taty za gulasz :) Mój mi gotuje pyszną ogórkową i wynajduje różne nowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórkowa chodzi za mną już od jakiegoś czasu, chyba następnym razem ją sobie zażyczę albo spróbuję ugotować swoją :D

      Usuń
  7. Co to za przypieczone kawałki w tofucznicy? Skręca mnie z ciekawości i mam ślinotok ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja się zastanawiam co jedzą mięsożercy :D
    ah jakie pychoty tu masz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oreo robi firma, która testuje na zwierzętach. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie.

      http://www.kocieuszy.pl/2015/08/ja-tez-byam-kiedys-wege-oszoomem.html
      http://www.kocieuszy.pl/2015/10/dlaczego-przestaam-zwracac-uwage-na_61.html

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.