Kocieuszy | wegański styl życia: Najlepszy sos pomidorowy na świecie

Najlepszy sos pomidorowy na świecie

15:03



Tylko i wyłącznie dla Kocich Uszu mój chłopak postanowił zdradzić swój sekretny przepis na jego kulinarną specjalność - wegański sos pomidorowy do makaronu (i nie tylko)! :D


SKŁADNIKI:
  • 4-5 świeżych pomidorów
  • pieczarki (ilość wedle uznania)
  • słoiczek koncentratu pomidorowego
  • płatki drożdżowe
  • oliwki
  • pieprz ziołowy
  • czosnek w proszku
  • papryka słodka wędzona
  • zioła prowansalskie
  • bazylia suszona
  • opcjonalnie passata pomidorowa i przyprawa "do ryb"

Kroimy pomidory w kostkę i posypujemy je bazylią, ziołami prowansalskimi i czosnkiem. 

Kroimy pieczarki i wrzucamy je razem z pomidorami na sporą patelnię. 

Dodajemy koncentrat pomidorowy i, w zależności od konsystencji, passatę. Wszystko mieszamy.

Zmniejszamy ogień i długo dusimy dopóki większość wody nie odparuje i sos nie nabierze odpowiedniej konsystencji.
Dodajemy płatki drożdżowe, pieprz ziołowy, wędzoną paprykę i przyprawę "do ryb".

Oliwki kroimy na pół i dorzucamy do sosu.

Gdy woda odparuje ponownie ustawiamy wyższy płomień nieustannie mieszając. Sos jest gotowy gdy nieco zgęstnieje. Możemy podawać go z makaronem, ryżem, pannukakku, albo tym, co jeszcze nam przyjdzie na myśl ;)





You Might Also Like

5 komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, sama robiłam nie raz podobnie, choć jeszcze nie miałam okazji by wypróbować płatków drożdżowych... I oliwki !!! Musze kiedyś wypróbować je w sosie pomidorowym :D Sama ostatnio robiłam niby sos pomidorowy, a była to raczej potrawka z żółtej fasolki szparagowej, którą gotujemy, w tym czasie podsmażamy cebulkę ze startą marchewką, dodajemy później ugotowaną fasolkę, przecier pomidorowy i przyprawiamy wedle uznania (u mnie muast have: czosnek granulowany i mega duzo pieprzu :D ) przepis prosty, ale gwarantuję, że pyszny! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro zrobię sobie na obiad makaron z tym sosem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed chwilą zjadłam makaron z tym sosem. Pycha! Smakowało nawet mojej mięsożernej mamie. Kot siedział na krześle przy stole i cały czas mruczał. :) Odrobinę zmodyfikowałam przepis - dałam puszkę pomidorów krojonych, dwa świeże pomidory, jedną dużą łyżeczkę koncentratu, bez pieprzu ziołowego i bez płatków drożdżowych (bo nie mam). Reszta jak w przepisie i dodałam jeszcze paprykę słodką i czosnek niedźwiedzi. Mega prosty przepis, szybko się robi, bardzo smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.