Kocieuszy | wegański styl życia: Barwa jednak się wybroniła

Barwa jednak się wybroniła

18:24

[Ostatnia aktualizacja: 16.04.15]

I to w ostatniej chwili, bo już miałam ich tu zjechać od góry do dołu. Co się zmieniło? Wysłali mi listę swoich niewegańskich produktów, mam nadzieję, że tym razem wszystkich ;)



Ale najpierw krótki zarys sytuacji:


Jeszcze niedawno Barwa przekonywała mnie, że "zdecydowana większość" ich kosmetyków może być uznana za wegańską, oprócz kremów z lanoliną. Chwilę później znalazłam ich kosmetyki z proteinami mleka, miodu i jaj, które okazały się niewegańskie, żeby ostatnio okazało się, że także w zwykłych szamponach ziołowych występowała KERATYNA. Napisałam w tej sprawie do firmy Barwa, aby dowiedzieć się czy jest to keratyna zwierzęca, czy może jej roślinny odpowiednik. Oto ich odpowiedź:

"Witamy serdecznie,
keratyna jest produktem pochodzenia zwierzęcego, ale nie testowanym na zwierzętach (zgodnie z ustawą z 2014 r.).
Keratyna jest białkiem włóknistym naskórka i jego wytworów takich jak włosy i paznokcie, a także jest głównym składnikiem budującym strukturę włosa, odpowiedzialnym za wygląd, kondycję i jakość włosów.
Pozdrawiamy :)"


Tak jakbym pytała o testowanie ;) 
Mówiąc szczerze, ta sytuacja nieco wyprowadziła mnie z równowagi. Byłam ciekawa co jeszcze mogłabym znaleźć w tych kosmetykach, napisałam więc ostatnią wiadomość do Barwy z pytaniem o inne składniki odzwierzęce, jakie stosują. Byłam przygotowana na brak odpowiedzi z ich strony, a tu - miła niespodzianka. Dostałam listę ich niewegańskich produktów, którą wklejam poniżej.


NIEWEGAŃSKIE PRODUKTY BARWA:
- Mydło bursztynowe MISS z proteinami mleka 
- Mydło bawełniane z proteinami jedwabiu 
- Szampony z serii Barwa ziołowa 
- Szampony z serii Barwa naturalna 
- Krem pielęgnacyjny do rąk mleczno-miodowy MISS 
- Krem do rąk glicerynowy o zapachu grejpfruta 
- Krem na zmęczone nogi MISS 
- Krem do stóp z neutralizatorem zapachu MISS 
- Krem do suchych stóp i pękających pięt MISS 
- Kremowy peeling do stóp MISS 
- Krem do rąk ochronny z olejkiem silikonowym i gliceryną 
- Krem kojący z pantenolem i gliceryną 
- Krem do rąk z proteinami jedwabiu Barwa Naturalna
[update 15/04/16]
- Bawełniany krem do rąk z proteinami jedwabiu
- Balnea Foot Krem S.O.S i Dezodorant do stóp w kremie



Mam nadzieję, że to już wszystko i nigdy więcej nie natknę się na rzekomo wegański kosmetyk tej firmy ze składnikami pochodzenia zwierzęcego.


Niestety niewiele firm dba o swoich bardziej świadomych konsumentów, dlatego musimy za nimi chodzić, sprawdzać je, nieustannie weryfikować dane, które od firm dostajemy i demaskować sprzeczne sygnały, które zauważymy. Koniec końców ta sprawa zakończyła się pozytywnie, ale szkoda że nawet w XXI wieku, nawet w dobie internetu musimy walczyć o nasze prawo do informacji.


[update 15/04/16]
Dla formalności udostępniam też odpowiedź firmy Barwa w sprawie testów na zwierzętach:

Dzień dobry,

Poniżej przesyłam odpowiedzi na Pani pytania:
1. Spółka Barwa nie testuje gotowych produktów i składników na zwierzętach.

2. Barwa wymaga od dostawców dokumentacji o nie testowaniu surowców na zwierzętach. Od 2014 roku jest zakaz testowania składników kosmetycznych na zwierzętach.

3. Barwa nie eksportuje swoich produktów na rynek chiński ani na żaden inny, wymagający testowania kosmetyków na zwierzętach.


You Might Also Like

0 komentarze

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.